SEO optimizacija je proces povećanja vidljivosti web sajta na organskim odnosno besplatnim rezultatima pretrage.
Seo optimizacija
SEO optimizacija web sajta –
Veoma često možemo videti da i napredni korisnici interneta ne razumeju potpun smisao jednostavne skraćenice SEO. Termin SEO optimizacija web sajtova se u praksi najčešće koristi kao skraćenica SEO, koja potiče od Search Engine Optimization i u prevodu znači optimizacija za pretraživače.
SEO optimizacija i digitalni marketing
SEARCH ENGINE OPTIMIZATION (SEO) – Optimizacija za pretraživače je proces poboljšanja količine i kvaliteta prometa sa pretraživača prema web stranici putem prirodnih (organskih) rezultata pretraživanja. Kada se stranica prikaže bliže vrhu na rezultatima pretraživanja ili što je ona bolje rangirana, više će posetioca doći na nju. SEO može ciljati i na različite vrste pretraživanja, uključujući pretraživanje slika (fotografija), lokalno pretraživanje i vertikalna pretraživanja prema oblasti i delatnosti. U okviru internet marketing strategije, SEO prati kako pretraživački servisi rade i šta ljudi pretražuju na internetu. Optimizacija web stranice uključuje uređivanje njenog sadržaja i HTML koda, sa ciljem da bi se povećala relevantnost prema specifičnim ključnim rečima. Takođe, i sa ciljem da bi se uklonile prepreke za indeksiranje pretraživača.
Megafon Digital spada u grupaciju digitalnih agencija koje dobro znaju da se pozicioniranje na Guglu i ostalim pretraživačima može promeniti svakog dana i zavisi od mnogo faktora. Ne obećavamo nerealna obećanja u pogledu visokog pozicioniranja u vrlo kratkom periodu. U razgovoru sa klijentima Megafon Digital ugovara maksimalno optimizovanje web stranice u odnosu na budžet koji je za to namenjen.
Često postavljamo pitanje kako web stranica može doći do vrha na Google pretrazi. U praksi ne postoji jednostavan odgovor, jer kao što smo napomenuli visoka pozicijja web stranice zavisi od kombinacije nekoliko faktora:
- Tehnika izrade web stranice
- ime domena
- Koliko dugo vaš web sajt postoji na internetu
- Izbor hosting provajdera
- Korišćenje meta tagova, ključnih reči, naslova i meta opisa
- Ukupna poseta web stranice
- Količina sadržaja na web sajtu
- Kvalitet sadržaja na web stranicama
- Google page rank web stranice
- Konekcije sa drugim web stranicama – eksterni linkovi
- Konekcije unutar web sajta – interni linkovi
- Koliko se često ažurira sadržaj na web sajtu…
Kada govorimo o temi SEO optimizacija web sajta, u samom procesu koristi se i termin Link juice. Link juice predstavlja neku vrstu digitalne snage koju donosi dolazni link, čija vrednost se prenosi iz dolaznog sajta. Povećava se dolaznim linkom ka datom web sajtu, a slabi izlaznim linkom sa tog web sajta.
SEO optimizacija web sajta – Link juice kao digitalna snaga
Link juice predstavlja SEO termin i korespondira sa vrednošću koju unosi neki link (hiperlink). Link juice se može shvatiti kao neka vrsta digitalne snage koju donosi dolazni link, a čija vrednost izvire iz dolaznog sajta. Povećava se dolaznim linkovima ka tom web sajtu. A sa druge strane slabi izlaznim linkovima sa tog web sajta.
Pored Google platforme koja konstatno prati i meri link juice, postoje i korisnici (surfer ili user) koji dodatno odlučuju koji je sadržaj relevantan. Ovaj čin daje subjektivni uticaj na SEO proces.
Tradicionalna tehnika SEO u jednom trenutku prelazi u Search Experience Optimization. Možemo ga definisati kao skup strategija i tehnika koje doprinose uvećanju vrednosti online sadržaja u očima korisnika (optimizacija za korisnike). Na taj način se se postiže povećanje ranga na rezultatima besplatne (organske) pretrage (Google pretraživače).
SEO optimizaciju sajtova na domaćem internet području često se naziva u praksi SEO Srbija.
SEO optimizacija kao najdinamičnija IT oblast
SEO profesionalna optimizacija sajta sa aspekta promena u IT sektoru, spada u red najdinamičnijih oblasti. Postoje neke činjenice da Google, ali i ostali popularni pretraživači svakoga dana menjaju vrednosni uticaj pojedinačnih faktora.
Ogromna dinamika inovacija donosi izazove i poteškoće SEO stručnjacima koji optimizuju sajt na pretraživačima. Svakodnevno svedočimo da se na internetu pojavljuje do čak 25% unikatno novih fraza i izraza, što čini SEO optimizaciju vrlo zahtevnom disciplinom internet marketinga.
Ko zaslužuje prvo mesti na Google pretrazi?
Uspeh mogu ostvariti isključivo SEO iskustvo, percipiranje aktuelnih smernica za webmastere, analiza relevantnih izvora znanja, konstantno usavršavanje, procena znanja, praćenje trendova.
Važnost sadržaja za SEO optimizaciju
Priprema sadržaja za web sajtove se bitno razlikuje od pripreme sadržaja za druge vrste medija. Sadržaji Vašeg sajta treba da unesu dodatu vrednost u odnosu na sve objavljene aktuelne sadržaje a koji se odnose na ključne reči koje upućuju klijente do usluga ili proizvoda koje Vaša kompanija nudi.
On page SEO optimizacija svake stranice na web sajtu
Ispravna On page optimizacija podrazumeva kvalitetno kreiran sadržaj koji treba da donese dodatnu vrednost. Istovremeno treba da bude pravilno konstruisan kako za korisnike koji pretražuju, tako i za pretraživače.
Konstrukcija i SEO optimizacija web sajta
Svaka web stranica treba da ispunjava svoj zadatak u konstrukciji sajta. Sve stranice na web sajtu počevši od početne, pa do kontakt stranice i blog postova treba da imaju jedinstvene meta tagove: Title (naslov), tagove H1, H2, H3, H4, kao i H5 I H6 ako je potrebno, kao i Description (opis), Alt tagove i sl.
Kompletan sajt treba da ima pravilno konfigurisanu robots datoteku, XML mapu, optimizovan Java script, CSS, Ajax,…). Ponavljanje sadržaja na stranicama web sajta treba izbegavati.
Analiza konkurencije na pretraživaču
Kako bismo postavili ispravnu SEO strategiju neophodno je da se uradi analiza konkurencije na pretrazi. Analiza predstavlja detaljni skrining konkurentskih sajtova koji se nalaze na prvoj stranici Google pretrage.
Izuzetno je važno kreirati kvalitetne sadržaje i linkove. Svakako moramo razumeti da istu analizu našeg web sajta radi i konkurentska kompanija. Sve ovo SEO posao čini još dinamičnijim.